Hadewijch

Maak kennis met Hadewijch (22). Zij maakt de komende 10 weken komaf met de kilo’s. Benieuwd of zij het net zo moeilijk of makkelijk heeft als jou? Want als zij het kan, jij ook!

Volg haar op: instagram

Nice cream lover

//ice cream lover // maar zo ongezond!😓 Daroom maak ik tegenwoordig soms zelf dit bosbessen/frambozen ijs. Bevroren bosvruchten , frambozen of ander fruit (ik koop mijn zakjes meestal in de colruyt), beetje magere yoghurt en samen in de blender. Nadien een kwartiertje in de diepvries en ready to eat 😎 #beatbluemonday #homemade

Louis Widmer Bruinen Zonder Zon

Lees meer

Signasol Beautiful Skin

Lees meer

Hallo, sportbuddy!

Samen sporten helpt om vol te houden. Er is én die sociale controle én die leuke babbel. Sluit je aan bij de zwemclub, leef je samen uit bij de crossfit, ga elke woensdagmiddag joggen met je collega’s… Maakt niet uit wat je doet, maar zoek een gemotiveerde sportbuddy.

Laat ook je huid weer stralen

Na zoveel weken letten op je eten en meer bewegen heb je al een hele weg afgelegd. Misschien ben je al heel wat kilo’s verloren en voel je je al een stuk beter in je vel. Dan wil je dat positieve gevoel ook uitstralen. Geef je huid de liefde die ze verdient en zie eruit als een winnaar!

Lees meer

Heb mijn eigen ritme gevonden

Hadewijch begon vol goede moed en wou daardoor te veel ineens doen. Daardoor had ze moeite om vol te houden. Benieuwd hoe ze toch de juiste balans wist te vinden?

Lees meer

Status quo met de kilo?

Je gewichtsafname mindert naarmate je meer gewicht verliest. Doordat je sport, neemt ook je spiermassa toe. En spieren wegen nu eenmaal meer dan vet. Dat je gewicht stagneert, is dus perfect normaal. Meer zelfs: het is het bewijs dat vet verdwijnt en spieren verschijnen.

Somatoline Cosmetic Anti-cellulite Spray Use&go,

Lees meer

Genieten met mate

Op restaurant gaan doe ik supergraag! Gezellig eten en drinken, zalig! 😋 Voor mensen die op restaurant iets gezond kunnen nemen of purree kunnen eten in plaats van frietjes… RESPECT. Ik kan dat absoluut niet maar probeer ervan te genieten en als het met mate is mag je je dit zeker gunnen! #beatbluemonday #ilovegoodfood #foodbaby

Nieuwe dingen ontdekken

Los de leukste oefening tijdens de oefensessie bij @hansvanalphen10
Intensief maar leuk, dat boksen ligt me wel! #beatbluemonday #nieuwedingenimontdekken

Zomers infused water

1,5 liter water drinken per dag is soms niet makkelijk…maar dit infused water is zoooo lekker! (ja, ook met dit regenweer 😎) Pro tip: doe er een beetje spuitwater bij, dan heb je meteen het gevoel van een zomers drankje. Limoen // citroen // gember // framboos // … #beatbluemonday #infusedwater #summerfeelings

Homemade breakfast!

Ontbijten… Het is zo belangrijk maar we hebben er weinig tijd voor. Vandaar is deze granola een topper voor mij! Ik maak meestal die van @soscolitis of @ascookedbyginger 👌 beetje melk of yoghurt erbij en het is in da pocket. Die uit de winkel kan je ook kopen maar is meestal ongezonder door de suikers, bewaarmiddelen,.. #beatbluemonday #homemade

Nu3 Protein Bar 40% Chocolade

Lees meer

Voornemen versus avondje uit

Het beste zijn uiteraard drankjes die laag in calorieën en non-alcoholisch zijn. Toch toe aan een glaasje? Kies dan voor cava of champagne, goed voor zo’n 75 calorieën, ongeveer de helft van een glas wijn. Vermijd cocktails, die bevatten vaak veel suiker.

“Soms geef ik nog toe. Maar het is geen constante strijd meer met mezelf”

Stop er toch mee, het lukt zo niet meer. Het is al vaker in me opgekomen. Afgewisseld met Het gaat goed en ik voel me goed! Om maar te zeggen dat de laatste weken er waren met ups en downs. Maar die dalletjes kom ik steeds beter door: ik voel dat ik stilaan aan het veranderen ben.

Lees meer

Oenobiol Detox Express

Lees meer

De cheatmeal: hoe je sneller afvalt door af en toe te zondigen

Genieten van je favoriete maaltijd zónder schuldgevoelens? En ondertussen tóch je goede voornemens intact houden? Een cheatmeal helpt je om vol te houden én sneller af te vallen. Op één voorwaarde: je moet dat valsspelen systematisch aanpakken.

Lees meer

Po(o)lshoogte nemen

Voel je je al fitter? Een sporthorloge of activity tracker houdt je vooruitgang bij en maakt je bewust van hoeveel (of hoe weinig) je elke dag beweegt. Zit je al te lang stil? Dan krijg je een melding dat het tijd is om in actie te schieten.

XLS Medical Max Strength

Lees meer

Onder de bodyscanner

Een 2 tal weken geleden ging ik langs bij het “energy lab” in Paal. Nog nooit van gehoord? Ik ook niet voor ik aan deze uitdaging begon maar wel zeer nuttig! Ik ging onder een bodyscanner (een dexa scan om precies te zijn) en deze berekende ALLES.. Maar echt ALLES. Je botmassa, je vetmassa, water,. Heel boeiend en ook wel een wake-up call. Benieuwd naar welke tips en tricks ik heb meegenomen van @jolienlewyllie en nu toepas? Stay tuned 😎

Een moeilijke week

Moeilijke week deze week om #beatbluemonday vol te houden… Rapporten, ouder contacten, deadlines en dan nog eens een weekendje weg met vrienden waar drank en eten a volonté aanwezig was… Deze soep was wel heerlijk (Indische currysoep, receptje kan je terugvinden op de site van #hellofresh… Nieuwe doelen gesteld voor volgende week (3x zwemmen, 2 x thuis sporten en elke dag een goeie wandeling maken) lettttsgooooo #beatbluemonday #dipje #nietaltijdgemakkelijk #volhouden

Sporten op vakantie

Ik ga op vakantie en neem mee… Mijn springkoord! Neemt amper plaats in, dus dat is geen excuus ! 😎 morgenochtend wat springen om de hartslag goed te laten stijgen, dat is wat ik zal doen! #beatbluemonday #noexcuses #pakkenmethadewijch #sportopvakantie

Gezondere quiche

HEERLIJK was deze quiche zonder bladerdeeg (veel gezonder!) wel met zalm, spinazie, feta, pompoenpitjes en zonnebloem pitjes. Deze pitjes maken de quiche veel lekkerder en zorgen ervoor dat je sneller genoeg hebt. Eitjes opkloppen en erbij gieten, wat kaas erop en een half uurtje in de oven (op 180 graden) smakeeeliiiijkkkk #lekker #gezonde(re)quiche #beatbluemonday

Afslankingsthee testen

Vandaag alvast deze mooie theepot gekocht van @saltandpepperhome om de afslankingsthee van @farmaline in te maken en te testen voor jullie #beatbluemonday #testing

“Oefeningen, hulpmiddeltjes en een eetdagboek”

Ook voor Hadewijch is deze vijfde week een belangrijke mijlpaal. Benieuwd naar de ups en downs die zij heeft ervaren en of ze de komende weken nog steeds gemotiveerd tegemoet gaat? Je ontdekt het in haar testimonial video.

Lees meer

Vitafytea More Energy

Lees meer

Routine leidt naar roem

Weerklinkt de roep van je zetel en tv luider dan die van je nieuwe sportieve ambities? Of vind je de tijd niet om te bewegen? Plan je sportmomenten op voorhand in, op een vast uur en op vaste dagen. Liefst meteen ’s ochtends. Routine helpt om goede gewoontes te kweken!

Goede motivatie!

Fietsen is veel langer vol te houden met leuke programma’s! #sportathome #beatbluemonday

Etixx Carnitine 1000

Lees meer

Hoe verbrand je zoveel mogelijk calorieën tijdens het sporten?

Sneller én gezonder afvallen? Dan moet je meer bewegen! Maar welke sport is het beste om zo efficiënt mogelijk calorieën te verbranden? En is er iets als een ideaal sportmoment waarop je een maximum aan vet verbrandt?

Lees meer

Het belang van opwarming

Gaan met die banaan! Van @hansvanalphen10 kreeg ik de tip dat opwarming zeer belangrijk is dus 10 minuutjes op de cross trainer of de hometrainer is aangeraden! #beatbluemonday #ikwasmijnsportklerenvergeten #gaanmetdiebanaan #sport #tipsandtricks

Ga niet loos in je brooddoos

Steek geen ongezonde snacks in je brooddoos, dan ben je al op voorhand verloren. Blijf plotse hongeraanvallen de baas door een gezond tussendoortje mee te pakken. Wat je bokes betreft: ga voor volkoren brood en gezond beleg, zoals magere kaas, kip, kalkoen, gebraad…

Pharma Nord Bio-C.L.A

Lees meer

Gogogo!

Gogogo! Sporten moet helemaal niet veel geld kosten
Home essentials: Springkoord//matje//gewichtjes//roller
#beatbluemonday

Lees meer

Essentials of the day

Essentials of the day

#2literwater #theenademaaltijd#beatbluemonday#matchathee#healthy

Nutrisan NutriZinc

Lees meer

Adios, honger!

Loop je constant rond met een hongergevoel? Da’s echt niet de bedoeling. Je moet niet per se minder, maar wel gezonder eten. Ga voor vezelrijke en eiwitrijke voeding, en trage koolhydraten: volkoren crackers, platte kaas, kwark, noten, fruit en groenten.

Nutrisan Glucoril

Lees meer

Hoe klop je het hongergevoel?

Eén van de grootste hindernissen op weg naar een gezonder gewicht? Honger. Dat knagende gevoel in je maag dat je wilskracht voortdurend op de proef stelt. Wij leggen het mechanisme achter het hongergevoel bloot én helpen je het te kloppen.

Lees meer

“Ik durf nog niet op de weegschaal te gaan staan. Maar ik voel me veel energieker.”

Voorlopig lukt het me redelijk goed. Maar ik heb dan ook fantastische mensen rond mij. Mijn lief, vrienden en collega’s op school: allemaal staan ze achter mijn goed voornemen om af te vallen.

Lees meer

Zet je zittend gat buitenspel

Kleine verplaatsing? Laat je auto voor wat ie is. Grote verplaatsing? Parkeer ‘m dan enkele honderden meters verderop van je eindbestemming. Zittend beroep? Stel een timer in op je smartphone die je eraan herinnert dat je elke drie kwartier even de benen strekt.

XLS Medical Hunger Buddy

Lees meer

Om #beatbluemonday te verslaan is sport natuurlijk belangrijk.

Van @hansvanalphen10 kreeg ik verschillende tips en oefeningen in verband met sport. Ik leerde hier dat opbouw belangrijk is. Zo ben ik met zwemmen begonnen met 25 lengtes en ondertussen zit ik aan 40. Op die manier kan je lichaam wennen en geraak je niet overbelast!

And so the journey begins…

Goede voornemens waarmaken, moet ook ‘s middags gebeuren met bijvoorbeeld deze lekkere lunch! (rucola//paprika//feta//komkommer) #goedevoornemens #beatbluemonday

Ik wil gewicht verliezen

Hadewijch is leerkracht in het bijzonder onderwijs en worstelt al heel haar leven met overgewicht. Afgelopen zomer moest ze onder ogen zien dat het zo niet verder kon. Benieuwd wat haar drijft om komaf te maken met de kilo’s? In deze video vertelt ze er alles over.

Lees meer

Starterspakket – Easy

Alle begin is moeilijk. Daarom geven we je een duwtje in de rug met dit “easy” starterspakket. Bovendien start je nu extra voordelig, dankzij de korting op Farmaline.be. Waar wacht je nog op?

Lees meer

Gewicht verliezen: waarom en hoe?

De eerste stap naar een lager gewicht is om je doelen scherp te stellen. Stap twee: bewuster eten en meer bewegen. Wij geven tekst en uitleg om je goede voornemen vol te houden!

Lees meer

Elk beetje helpt

En dan hebben we het niet over die extra hap van dat ongezonde broodje, maar over bewegen. Heb je totaal geen conditie? Begin dan niet als een gek te sporten. Wekelijks een paar uur wandelen, is de eerste stap naar een gezond lichaam.

Starterspakket – Advanced

Alle begin is moeilijk. Daarom geven we je een duwtje in de rug met dit “advanced” starterspakket. Bovendien start je nu extra voordelig, dankzij de korting op Farmaline.be. Waar wacht je nog op?

Lees meer

Afvallen is als een tandem

Met vooraan Gezonde Voeding en achteraan Beweging. Als één van de twee hun voeten van de trappers haalt, ga je niet zo snel vooruit. Want je valt pas af als je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt.

It’s a slow process,
but quitting won’t speed it up.

coupon

Ga zelf aan
de slag

Wil je gewicht verliezen? Wij helpen je graag vooruit.

Want samen met onze coaches en lotgenoten houd jij je voornemen dit jaar wél vol. Bovendien zetten wij je op weg met een kortingsbon van €10** bij online apotheek farmaline.be. Samen aan de slag met jouw goed voornemen.

** €10 korting bij een bestelling vanaf €50. Geneesmiddelen en babyvoeding < 12 maanden uitgezonderd. Maximaal 1 promocode per klant en per bestelling. Geldig t.e.m. 1/03/2019.

Gratis tips en advies

Meet the Coach

Hans Van Alphen

Hans Van Alphen was jaren hét Belgische gezicht van de atletiek. Samen met zijn team van Beweeg Meer is het nu zijn missie als personal coach om jou te begeleiden naar een fittere versie van jezelf.

IN SAMENWERKING MET